duminică, 25 aprilie 2010

Avem nevoie de catehism ortodox


Trec peste faptul că nu prea se știe, la noi, ce este acela "catehism"... Nu insist și nu mă mai întreb nici măcar retoric de ce nu se știe, ca să nu cădem pe panta aridă a vreunei teorii conspirative. Prefer o viziune practică. Oricum, nu de cuvinte trebuie să ne agățăm, ci de seva lor, de învățătura ce ne vine din litera și, mai ales, din spiritul lor. 
Cert e că, fără o învățătură temeinică despre credința ortodoxă, e greu să te ții ancorat în ortodoxie. Ca să respecți și să împlinești cuvântul lui Dumnezeu, trebuie să cunoști cuvântul, iar ca să-l cunoști, trebuie să te apleci asupra lui. Îți trebuie curiozitate, dragoste, chemare, timp, răbdare și îndrumări bune ca să înțelegi esențialul. Iar esențialul înseamnă totul. În ortodoxie nu există detalii nesemnificative și nici jumătăți de măsură.   
Câte un popas făcut în dulce tihnă pe site-urile următoare va aduce multe lămuriri celor ce le caută. Spor la explorări, dragii mei!
Avem așa:
aici - de pe catehism.ortodoxiatinerilor.ro
aici - de pe credo.ro
aici - de pe patriarhia.ro
aici - de pe sfaturiortodoxe.ro

Dacă aveți și alte sugestii, sunteți invitații mei să le adăugați aici! În mod sigur vor folosi cuiva... Eu adaug, anticipat, mulțumiri :)

sursa foto: librariasophia.ro

5 comentarii:

  1. "Mai Sofiana,
    Stii ce imi place mie mai mult si mai mult la credinta asta a noastra? Ca te pune sa citesti!!! ca sa te dumiresti. Nu te pune sa stai in lotus, sa mormai chestii, sa misti mese samd.
    Ortodoxia e pentru ai de citesc si se instruiesc.
    Am zis..."

    - un comentariu semnat de Romanian writer -

    iartă-ma, draga mea, am pierdut tocmai comentariul tau, nu ma-ntreba cum, ca nu stiu sa-ti zic... noroc ca am un strop de tinere de minte si mi-a venit ideea sa-l public asa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mic catehism audio
    ftp://ftp.logos.md/Audio/Sfaturi_si_Predici/Catehism/
    Slavă Sfintei Treimi pentru tot şi pentru toate şi Doamne Ajută!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc, Anonim. Doamne Ajută!

    RăspundețiȘtergere
  4. Toată Slava şi Mulţumirea Sfintei Treimi pentru tot şi pentru toate care a lucrat ca să găsim acest mic catehism audio, nu mie! Doamne Ajută!

    RăspundețiȘtergere
  5. Valoarea Sf. Liturghii ! http://www.youtube.com/watch?v=3mk_9PBJP-8

    RăspundețiȘtergere